NEWSLETTER Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych
Bądź na bieżąco z NIPiP i zapisz się do naszego Newslettera!

Szanowni Państwo,
Od momentu powstania samorządu zawodowego pielęgniarek i położnych do chwili obecnej nastąpiło wiele zmian dotyczących zawodów pielęgniarki i położnej.
Dla samorządu zawodowego nadrzędnymi celami są zagadnienia związane z wykonywaniem zawodów pielęgniarki i położnej, standardami kwalifikacji i praktyki zawodowej, poziomem usług zdrowotnych, etyką zawodową i rozwojem współczesnej profesji. Samorząd zawodowy czuwa nad przestrzeganiem prawa korporacyjnego, prawa powszechnego i prawa pacjenta oraz odpowiedzialności zawodowej. Pragniemy, aby nasze zawody cieszyły się prestiżem społecznym i dawały satysfakcję ich przedstawicielom.
Miło mi poinformować, że Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszej grupy zawodowej od 2013 roku wydaje bezpłatny NEWSLETTER.
Realizując zadania samorządu upowszechniamy w Newsletterze zasady etyki zawodowej, informujemy o kierunkach rozwoju pielęgniarstwa i położnictwa, przedstawiamy zajmowane stanowiska w sprawach dotyczących stanu zdrowia społeczeństwa i polityki zdrowotnej państwa oraz organizacji ochrony zdrowia.
W szczególności z Newslettera NIPiP dowiedzą się Państwo o opiniowanych i przedstawianych wnioskach w sprawach:
- warunków wykonywania zawodów,
- pracy i płacy pielęgniarek i położnych,
- prowadzenia kształcenia podyplomowego,
- aktów normatywnych w zakresie dotyczącym ochrony zdrowia i zasad organizacji opieki zdrowotnej,
- programów kształcenia zawodowego,
- uznawania kwalifikacji zawodowych,
- uregulowań prawnych dotyczących ochrony zdrowia, ubezpieczeń społecznych oraz zasad etyki zawodowej w zakresie niezbędnym do wykonywania zawodu.
W Newsletterze NIPiP znajdą Państwo również informację o tym, jak przebiega współpraca samorządu zawodowego pielęgniarek i położnych ze szkołami wyższymi, organami administracji publicznej; samorządami innych zawodów medycznych oraz organizacjami pielęgniarek i położnych w innych krajach, a także wiele innych bieżących spraw dotyczących pielęgniarstwa i położnictwa.
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ NACZELNĄ IZBĘ PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH
Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („Rozporządzenie”), informujemy, że:
- Administrator danych
Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Pory 78 lok. 10 02-757 Warszawa, NIP: 526-10-32-094 REGON: 010001339, tel. 22 327 61 61 („NIPiP”).
- Cele przetwarzania danych i podstawy prawne
Dane osobowe będą przetwarzane przez NIPIP w następujących celach:
1) wysyłania Newsletter-a NIPiP oraz innych informacji i materiałów, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia.
2) dla realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów NIPiP, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia.
- Udostępnienie danych osobowych
Pani/Pana dane mogą być udostępniane przez NIPiP podmiotom i organom, którym NIPiP są zobowiązane lub upoważnione udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego
Pani/Pana danych nie przekazujemy poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu cofnięcia zgody na przetwarzanie adresu e-mail.
- Przysługujące prawa
W związku z przetwarzaniem przez NIPiP Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu, na zasadach i w przypadkach określonych w Rozporządzeniu prawo do:
- dostępu do danych osobowych,
- sprostowania danych osobowych,
- usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.
- Wymóg podania danych
Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie jednak tych danych, skutkuje niemożliwością wysyłania do Pani/Pana newsletter-a NIPIP ani biuletynów i innych informacji i materiałów przesyłanych przez Naczelną Izbę Pielęgniarek i Położnych.
- Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą profilowane.
- Inspektor Ochrony Danych
W NIPiP powołany został Inspektor Ochrony Danych. Adres: Inspektor Ochrony Danych, Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych ul. Pory 78 lok. 10, 02-757 Warszawa, adres e-mail: iod@nipip.pl. Dane dotyczące Inspektora Ochrony Danych są dostępne na stronie internetowej NIPiP w zakładce „RODO”.
REGULAMIN NEWSLETTERA NACZELNEJ IZBY PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH
§1
Usługa Newslettera. Rodzaje informacji przekazywanych za pomocą Newslettera
- Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia przez Naczelną Izbę Pielęgniarek i Położnych (dalej „NIPiP”) usługi świadczonej drogą elektroniczną w postaci Newslettera.
- Za pomocą Newslettera NIPiP informować będzie o istotnych wydarzeniach dotyczących samorządu zawodowego pielęgniarek i położnych, działaniach NIPiP i jej organów, a także systemu opieki zdrowotnej ze szczególnym uwzględnieniem roli pielęgniarek i położnych.
- Za pomocą Newslettera NIPiP może również przekazywać informacje i materiały o charakterze komercyjnym (informacje handlowe) dotyczące produktów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy, dotyczących ochrony zdrowia lub związanych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki lub zawodu położnej, w tym informacje o produktach i usługach oferowanych przez samą NIPiP.
- NIPiP nie ponosi odpowiedzialności za treść informacji handlowych przekazywanych za pomocą Newslettera, a pochodzących od innych podmiotów. Przekazanie za pomocą Newslettera informacji o produktach i usługach innych podmiotów nie oznacza, że posiadają one rekomendację NIPiP, chyba że zostanie to wyraźnie wskazane w treści informacji.
§2
Warunki świadczenia usługi Newslettera
- Usługa Newslettera jest bezpłatna.
- Warunkiem technicznym korzystania z usługi Newslettera jest dostęp do sieci Internet i posiadanie aktywnego adresu poczty elektronicznej podanego NIPiP.
- Zamówiony Newsletter jest przesyłany subskrybentowi w formie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej podany przez subskrybenta.
- NIPiP jest wyłącznym dysponentem adresu poczty elektronicznej subskrybenta i będzie go wykorzystywać wyłącznie w celu świadczenia usługi Newslettera.
§3
Rejestracja do Newslettera. Zakończenie świadczenia usługi.
- Zamówienie Newslettera odbywa się poprzez rejestrację subskrybenta na stronie internetowej NIPiP (nipip.pl/newsletter).
- Dla skutecznego dokonania rejestracji konieczne jest zaakceptowanie niniejszego Regulaminu, a także wyrażenie oddzielnych zgód przez subskrybenta na:
- Przetwarzanie przez NIPiP danych osobowych subskrybenta w celu otrzymywania Newslettera;
- Otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczenie usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1219) na adres poczty elektronicznej podany przez subskrybenta.
- W celu rejestracji wymagane jest podanie imienia albo pseudonimu oraz aktywnego adresu poczty elektronicznej.
- Na podany podczas rejestracji adres poczty elektronicznej subskrybenta wysłany zostanie email zawierający potwierdzenie procesu rejestracji oraz link, którego wybranie (kliknięcie) stanowi potwierdzenie procesu rejestracji i stanowi jego zakończenie.
- Subskrybent może w każdej chwili zrezygnować z usługi Newslettera za pomocą linku zawartego w każdej wiadomości przesyłanej w ramach Newslettera.
- O usunięciu adresu poczty elektronicznej z bazy Newslettera subskrybent zostanie poinformowany drogą e-mailową.
- NIPiP zastrzega sobie prawo do zaprzestania w każdym czasie świadczenia usługi Newslettera.
§4
Ochrona danych osobowych.
- Dane osobowe subskrybenta są chronione przez NIPiP zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Informacje o polityce ochrony prywatności znajdują się na stronie www.nipip.pl/polityka-ochrony-prywatnosci.
§5
Postępowanie reklamacyjne
- W przypadku zastrzeżeń dotyczących usługi Newslettera, subskrybent może złożyć reklamację.
- Reklamację należy złożyć za pomocą poczty elektronicznej na adres: admin@nipip.pl.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana w formie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej podany przez subskrybenta.
§6
Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia jego opublikowania w zakładce „Newsletter” na stronie internetowej NIPiP – https://nipip.pl/aktualnosci-2/newsletter/.
- NIPiP zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w dowolnym terminie.
- Zmieniony Regulamin zostanie opublikowany w sposób, o którym mowa w ust. 1.