Zaznacz stronę

Konkurs Medyk na Medal zakładał wyłonienie po 3 laureatów w 2 kategoriach:
Lekarz na Medal oraz Pielęgniarka/Pielęgniarz na Medal.

 

Zgłoszenia pochodziły bezpośrednio od pacjentów i związane były z konkretnymi sytuacjami, wskazującymi na trzy kryteria oceny: bezpieczeństwo, komunikacja i oddanie pacjentom.

Sylwetki Laureatów – Kategoria: Pielęgniarka/Pielęgniarz (krótkie opisy zgłoszeń pacjentów)

 

Pani Regina Wiench – Szpital Wojewódzki w Opolu (Oddział Chorób Zakaźnych);

Bezpieczeństwo:

  • Pani Regina podczas pracy na oddziale zawsze ubrana była w kombinezon ochronny, rękawice, maskę i przyłbicę. Zachowywała się w sposób bardzo profesjonalny.
  • Jest osobą pełną spokoju, dzięki której nie było potrzeby obawiać się o własne zdrowie. Pełna profesjonalizmu, a przy tym bardzo ludzka i życzliwa.
  • Miła i bardzo dobrze opiekująca się pacjentem. Pomocna we wszystkich niedogodnościach. Można przy niej się czuć się bardzo bezpiecznie. Widać, że lubi swoją pracę i że robi to sprawnie, z ogromną wiedzą i umiejętnościami. Często zagląda do pacjenta i pyta o samopoczucie.

Komunikacja:

  • Pani Regina wyjaśnia w sposób zrozumiała wszelkie kwestie dotyczące mojego leczenia, czy wykonywanych procedur pielęgniarskich.
  • Osoba bardzo opanowana. Pomimo zagrożenia jakie jej groziło z naszej strony – zawsze uśmiechnięta. Poprzez rozmowę uspakajała optymizmem i otuchą – zarówno podczas osobistych rozmów, jak i telefonicznych.
  • Pani Regina zawsze znajdzie czas dla pacjenta. Zawsze chętnie wszystko wyjaśni i wesprze dobrym słowem.

Oddanie pacjentom:

  • Bardzo pomocna, przyjazna, uśmiechnięta, potrafiąca podnieść na duchu, co w czasie choroby jest ogromnie ważne dla pacjenta.
  • Zawsze bardzo życzliwa. Pomimo stresującej sytuacji z zaangażowaniem i matczynym podejściem wypełniała swoje obowiązki.
  • Pani Regina mówi bardzo spokojnym i miłym głosem. Pomaga we wszystkich czynnościach, wspierając żartobliwą rozmową. Zawsze znajdzie czas dla pacjenta. Miła, sympatyczna, z wielkim sercem.

Pani Wioletta Zych – Samodzielny Publiczny Wojewódzki Szpital Psychiatryczny
w Radecznicy (Zakład Opiekuńczo – Leczniczy dla Psychicznie Chorych)

Bezpieczeństwo:

Pani Wioletta pracuje na oddziale, gdzie leczeni są pacjenci długoterminowo. Kładzie ona duży nacisk na bezpieczeństwo, higienę i estetykę na oddziale. Wie, że wpływa to pozytywnie na samopoczucie leczonych tam osób. Ze względu na obostrzenia zakłady fryzjerskie zawiesiły swoją działalność, więc fryzjer, który świadczył usługi na miejscu – również przestał przyjeżdżać. Pani Wioletta, wiedząc jak ważne jest dla niektórych pacjentów strzyżenie włosów – robiła to osobiście, często po godzinach swojej pracy.

Komunikacja:

Jest to wrażliwa i bardzo empatyczna osoba, która spogląda na drugiego człowieka z pełnym zrozumieniem. Potrafi rozmawiać z pacjentem – dobierając temat rozmowy tak, żeby poczuł się bezpiecznie. Bardzo umiejętnie buduje zaufanie z pacjentem co sprawia, że skraca się dystans również przy wykonywaniu czynności typowo medycznych.

Oddanie pacjentom:

  • Epidemia dała się bardzo we znaki szpitalom psychiatrycznym. Była ona szczególnie dotkliwa dla pacjentów długoterminowych. Mieli oni m.in. ograniczone rozmowy psychoterapeutyczne.
  • Pani Wioletta – często narażając własne zdrowie pozostawała „po godzinach” po to by rozmawiać z pacjentami i wspierać ich w tym trudnym czasie. Ponieważ kontakt z rodzinami pacjenci mieli bardzo ograniczony – rozmowy te były niezmiernie ważne. Ponadto – również zastępując rodzinę – robiła ona pacjentom zakupy (poza godzinami pracy).

 

Pan Piotr Chudy – Szpital Powiatowy w Rawiczu Sp. z o.o. (Zespół Ratownictwa Medycznego)

Bezpieczeństwo:

Podczas pandemii Pan Piotr wykazywał się szczególnym zaangażowaniem w poszukiwaniu sposobów na to, żeby pozyskać niezbędny i trudno dostępny wówczas sprzęt (rękawiczki jednorazowe, gogle, przyłbice, środki dezynfekujące). Był też bardzo zaangażowany w edukację pracowników szpitala, jak i samego pogotowia. To on pokazywał jak prawidłowo postępować z pacjentami zarażonymi wirusem, czy chociażby jak odpowiednio założyć i zdjąć jednorazową odzież ochronną.

Komunikacja:

Doskonale wykorzystuje narzędzia takie jak social-media po to, aby edukować pacjentów. Czynnie uczestniczył w rozpropagowaniu hasła: #NieKlamMedyka.

Oddanie pacjentom:

Dla Pana Piotra drugi człowiek, pacjent liczy się przede wszystkim. O każdego pacjenta walczy do końca, a następnie informuje go lub jego rodzinę (w sposób rzetelny i zrozumiały) o dalszych czynnościach medycznych. Pan Piotr w pracy zostawia część swojego serca, a pacjenci to widzą i nie rzadko doceniają jego zaangażowanie.

Sylwetki Laureatów – Kategoria: Lekarz

  1. Pani Agnieszka Gazda (reumatolog dziecięcy) Narodowy Instytut Geriatrii, Reumatologii i Rehabilitacji w Warszawie;
  2. Pani dr Justyna Plecke-Wenta (internista) – COPERNICUS Podmiot Leczniczy Sp. z o.o. w Gdańsku,
  3. Pan dr Wojciech Kwak (otolaryngolog) – Wojewódzki Szpital Specjalistycznyw Białej Podlaskiej;