W związku z licznymi problemami związanymi z funkcjonowaniem Systemu Monitorowania Kształcenia w dniu 10 sierpnia 2017 r. w siedzibie Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych odbyło się spotkanie przedstawicieli Departamentu Pielęgniarek i Położnych, Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych oraz Centrum Systemów Informatycznych Ochrony Zdrowia. Przedmiotem spotkania było przekazanie uwag od OIPiP, pielęgniarek i położnych, oraz organizatorów kształcenia podyplomowego na temat funkcjonowania systemu SMK.
Wśród poruszonych tematów omawiano m.in:
- bardzo ograniczony dostęp do infolinii,
- brak instrukcji
- brak możliwości wybrania historycznych kursów i specjalizacji
- automatyczną weryfikację pielęgniarek i położnych
- poprawienie nazewnictwa pól i ich rozmiarów
- migrację wpisów do smk dokonywanych przed 1 maja 2017 r.
- brak możliwości wydruku i pobrania danych z systemu
- brak możliwości rezygnacji z zapisania się do danego kursu
- podawania przez pielęgniarki i położne tylko raz informacji o ukończonych kształceniach podyplomowych a nie przy każdym składaniu wniosku o kurs
- brak możliwości testowania systemu